Шепа сурови бадеми за нужните витамини и минерали
0.00 лв.
Blog
Ползите от суровите бадеми

Шепа сурови бадеми за нужните витамини и минерали

Само шепа сурови бадеми на ден може да осигури на организма ви нужните витамини, незаменими мастни киселини и минерали. Не случайно ги наричат суперхрана, която присъства буквално във всяка диета.

Въпреки че 50% от състава на бадемите всъщност са мазнини, те се считат за здравословна и изключително полезна за здравето храна. И това е така, защото тяхното съдържание е предимно от незаменими мастни киселини. Всички сме чували за необходимостта от тях за цялостното състояние на организма. И тъй като организмът ни не може да ги произведе сам, се налага ние да си ги набавяме от храната.

Това, което трябва да знаете е, че тялото ви не усвоява изцяло мазнините от бадемите, а само една част от тях. Това е причината да са включени във всеки диетичен хранителен режим. Дори да консумирате по 100 грама сурови бадеми на ден, няма да напълнеете. Проучванията дори показват, че включени към закуската, те могат да подпомогнат процеса на отслабване.

Но нека видим какво всъщност съдържат суровите бадеми:

  • Мононенаситени и полиненаситени мастни киселини – изключително необходими за храносмилателните процеси, за правилното функциониране на имунната система, както и за някои сърдечно-съдови функции;
  • Протеини: Бадемите имат високо съдържание на протеини, което ги прави незаменими не само за здравето, но и за диетата ви;
  • Витамин В9: Бадемите са добър източник на фолиева киселина, особено важна за бременните жени;
  • Калций: Всички знаем колко необходим е той за здравината на костите и зъбите;
  • Калий: Минерал, изключително важен за балансирането на кръвното налягане;
  • Желязо: Всеки, който е имал оплаквания от анемия на някакъв етап от живота си, знае колко е важен този микроелемент за транспортирането на кислород до клетките;
  • Магнезий: Сочен за главният виновник на нервното пренапрежение, или по скоро неговият недостиг. Ето защо е важно да не се лишаваме от него не само заради нервните функции на организма ни, но и заради доброто състояние на мускулите;
  • Цинк: Този микроелемент има ключова роля в метаболизма на захарта, мазнините и протеините. Ето защо е включен в препаратите против кожни несъвършенства, което означава, че бадемите са начин да се борите и с акнето;
  • Диетични фибри: Грижат се за храносмилането, така че да поддържат здравето на червата.
  • Вторични растителни вещества.

Консумирайте натуралните бадемови ядки сурови

Малко известен факт е, че бадемите са чудесни пробиотици. Те имат отличен ефект върху чревната флора, с което стимулират имунната система.
Вероятно не знаете, но 70% от нашите защитни клетки се намират в чревната система. Там се формира центъра на нашия имунитет. Това означава, че в храносмилателната ни система не само се транспортират важните за здравето ни хранителни вещества, но и там се борим с патогените и токсините. А чревната флора зависи от храната, която консумираме. За да се възползваме максимално от ползите на бадемите, трябва да ги дъвчем бавно и старателно.

Натуралните бадемови ядки са отличен източник на магнезий, който не само ви прави по-спокойни, но и намалява риска от мускулни травми. Разбира се, можете да приемате магнезий на таблетки, но няма нищо по-хубаво от естествените източници. А от консумацията на бадеми печелите няколко неща едновременно – енергия, ситост и здрави нерви.

Бадемите изобилстват от витамин Е, който има антиоксидантни свойства. Те от своя страна “обезвреждат” свободните радикали и предпазват клетките от увреждането им. Не случайно бадемовото масло е в основата на много подмладяващи и разкрасителни продукти. Ядките съдържат и още подмладяващи съставки като полифеноли. Те са като “страж” за оксидативния стрес, който е сред причините за по-ранното състаряване на клетките.

Ако искате да използвате пълната сила на бадема, го консумирайте цял. Кафявата обвивка на бадемите е най-богата на антиоксиданти, затова не я отстранявайте.

Какво количество бадеми на ден е здравословно?

Както вече казахме, бадемите са суперхрана с изключително богат състав от всички необходими за здравето ни витамини и минерали. Ако сте на строга диета, не е необходимо да се лишавате от тях. Дори малко количество бадеми дневно ще допринесе за доброто състояние на организма ви и ще подсили вашия имунитет. По-важно е да ги консумирате редовно, за да покривате ежедневните си нужди от витамини.

Но колко точно бадеми е добре да хапваме всеки ден? Една шепа на ден е добра насока за всички, които искат да се чувстват в добра форма и да имат повече енергия. Както с всяка храна, така и с ядките не бива да се прекалява. Всичко в повече може да стане вредно.

Ядките съдържат фитинова киселина, която ако е в прекалено голямо количество, може да наруши усвояването на ценни витамини и минерали. Вашият организъм може да се справи безпроблемно с около 100 до 400 mg фитинова киселина. Може обаче да накисвате ядките за през нощта във вода и това ще намали дела й.

Но дори понякога да прекалявате с количеството на консумираните ядки, ползите ще бъдат повече от вредите. Те ще ви държат сити и това ще намали консумацията на въглехидрати и желанието ви за мазни и калорични храни. Препоръчително е все пак да си осигурите нужното разнообразие от храни, за да се предпазите от недостиг на някои витамини. Това е особено важно за имунната система, която все още е най-доброто ни “оръжие” в борбата с вирусите.