Суровите ядки – вашият добър приятел във фитнеса
0.00 лв.
Blog
Ползите от натуралните ядки във фитнеса

Суровите ядки – вашият добър приятел във фитнеса

Суровите ядки имат висока хранителна стойност и изключително богат състав на витамини и минерали. Съдържащите се в тях хранителни вещества спомагат за поддържането на жизненоважни функции и ви гарантират, че няма да страдате от недостиг.

Бадемите, орехите, лешниците, фъстъците изобилстват от аминокиселини и протеини, които са изключително важни за изграждането на мускулите и тяхното възстановяване след тренировка. Това прави суровите ядки най-добрата храна за спортистите и хората, които искат да живеят и да се хранят здравословно.

Защо натуралните сурови ядки са толкова важни за изграждането на мускули?

Храните, богати на протеини по правило спомагат за засилване на синтеза на мускулните протеини. Когато спортувате редовно, вие се нуждаете и от енергия и сила, за да изпълнявате правилно и ефективно упражненията. Но защо точно ядки?

Всяка храна, която съдържа разнообразни хранителни вещества, е важна за мускулната маса, сила и енергия. Суровите натурални ядки обаче имат завидни предимства и ви носят много ползи при редовна консумация. Те са вашият най-добър приятел, ако искате да увеличите максимално мускулната си сила.

Това, което е добре да знаете, е, че ще получите всички ползи от консумацията на протеини, ако ги разпределите в рамките на целия ден. Това ще рече, че всяко хранене е добре да съдържа известно количество от тях. Суровите ядки чудесно се вписват в тази мисия и могат значително да подобрят вашия хранителен режим. Те са лесно преносими, могат да се добавят към всевъзможни ястия, десерти и напитки и са толкова вкусни, че е истинско удоволствие да ги хапвате всеки ден.

Да разгледаме някои от тях:

  1. Ядките са достъпни и лесни за съхранение

Няма нищо по-лесно от това да носите малко пакетче със сурови ядки в чантата и да се заредите с енергия по всяко време. Те са чудесна закуска преди обичайните ви спортни занимания, от която няма да ви се доспи, а напротив – ще ви стимулира да покажете най-доброто от себе си във фитнес залата.

  1. Ядките са богат източник на витамини и минерали

Страхотно е да спортувате и това се отразява положително на всички аспекти от живота ви. Вероятно мнозина се възхищават на вашата дисциплина и мотивация? Но наред с това, вие се нуждаете и от повече витамини и минерали, за да възстановите силите и енергията си след тренировка. Натуралните сурови ядки са чудесен начин да си осигурите магнезий и цинк, особено ако не можете да ги получите от друг източник. Ето защо е важно да ги консумирате редовно.

  1. Ядките ви осигуряват растеж на мускулите

Натуралните ядки са не само вкусни, но и полезни. Те са здравословен източник на “гориво” за мускулите ви с широкия си аминокиселинен и протеинов състав. Редовната им консумация ще подпомогне общия растеж на мускулите ви и ще допринесе за спортните ви цели. Хапвайте ги преди тренировка за повече енергия и след това, за да подпомогнете възстановяването на меките тъкани.

  1. Ядките са много добър източник на полезни мазнини

Любимите ви натурални ядки понижават нивата на холестерола и ви предпазват от редица заболявания. Чрез тях можете да си осигурите ненаситени мазнини, които са важни за мускулите ви и добрата ви форма.

Кои натурални ядки са най-добри за изграждането на мускули?

Шамфъстък – това са едни от най-добрите ядки за цялостно здраве и сила. Те имат уникалната способност да премахват плаката и другите натрупвания в тялото, което означава по-чист и по-добър кръвен поток за снабдяване на мускулите с важни хранителни вещества. Шамфъстъците съдържат и значително количество  протеини – така ценни за изграждането на мускули.

Кашу – тези вкусни ядки съдържат завидно количество желязо, което е чудесно за здравето на сърцето, и едни от най-важните аминокиселини. Консумацията им влияе положително върху оксидативния стрес, възпалението и съдовата реактивност. Освен това те намаляват количеството на лошия холестерол (LDL) в тялото. Кашуто ще ви зареди и с необходимите протеини за изграждането на мускули и тяхното възстановяване след тренировка.

Орехи – тези вкусни натурални ядки са не само фантастичен завършек на всеки сладкиш, но и най-балансираната и полезна храна, която можете да си осигурите. Ако искате да се запасите с протеини, витамини и минерали, не пропускайте порцията си орехи на закуска. А ако имате чувството, че не ви достигат сили и енергия, за да покажете какво можете в залата, хапнете вкусни орехи, преди да се отправите натам.

И така, вече разбрахме, че хранителните натурални ядки са вашият доверен фитнес приятел, но вероятно се питате с какви храни да ги съчетавате за максимални ползи? Те могат да осигурят протеинов елемент по време на закуска, преди или след тренировка. Препоръчително е да ги консумирате един до четири часа преди физическо натоварване или в рамките на един час след това.

Ето и някои страхотни идеи за вашия хранителен режим:

  • Купа с нискомаслено кисело мляко, плодове и нарязани натурални ядки;
  • Сандвич с банан и фъстъчено масло;
  • Шепа ядки и стафиди;
  • Ябълкови резенчета, потопени в бадемово масло;
  • Смути със замразени плодове, супена лъжица сурови бадеми и прясно мляко;
  • Кисело мляко със смлени лешници и ленено семе;
  • Зелена салата с орехи, зехтин и лимон;
  • Таратор с много орехи и магданоз.

Сами виждате колко много ползи може да ви донесе само една шепа ядки на ден. Ако държите да се храните здравословно и да спортувате редовно, различните натурални ядки ще ви помогнат да бъдете по-здрави, по-силни и по-енергични.